سرشماری

 دوستان عزیز همونطور که می دونین از امروز (۲ آبان) سرشماری جدید نفوس و مسکن شروع شده واسه همین یه سری اطلاعات در مورد تاریخ سرشماری گذاشتم که میتونین تو ادامه مطلب ببینید. امیدوارم خوشتون بیاد.

تا پیش از پیدایش تاریخ مدون هیچ گونه سر شماری انجام نشده است.اولین تخمین جمعیت در تمدن...

تا پیش از پیدایش تاریخ مدون هیچ گونه سر شماری انجام نشده است.اولین تخمین جمعیت در تمدن غرب در امپراتوری روم صورت گرفت.گاه در قرون وسطی وعهد رنسانس متفکران جمعیت را تخمین زده اند.

اولین سرشماری جدید در مستعمرات انگلیسی و فرانسوی و در سال 1655 صورت گرفت. اولین سرشماری منظم کشوری در سال 1750 در سوئد آغاز شد و اریکا نیز از سال 1790 به بعد هر دهه یک بار سر شماری داشته است. اما بیشتر کشورها خیلی دیرتر دست به این کار زده اند.مثلا روسیه در سال 1870 اولین سرشماری خود را انجام داده است. حتی امروزه نیز بسیاری از کشورها سرشماری نمی کنند یا سرشماری آنها منظم نیست.

جمعیت چین نیز تنها در دوره اخیر با دقت معین شده است. اما با به کار گیری اصول بوم شناسی و مطالعه اقوام بدوی می توان به یک درک خام از کل رقم انسان هایی که تا کنون روی زمین زیسته اند رسید. با جمع کردن کل مقادیر و از جمله آنچه از اطلاعاتکه از شروع تاریخ مدون به بعد باقی مانده، تخمین زده می شود که تا کنون حدود 50 میلیارد نفر روی کره ی زمین زندگی کرده باشند.جالب آنکه 6/5 مردم زنده کنونی حدود 10 درصد از کل کسانی هستند که در همه زمان ها زنده بوده اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
mostafa سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:04 ق.ظ

خیلی جالبه
خوشم میاددنبال مسایلی هستی که کمتربهشتوجه میشه

ممنون! ولی همچین کم هم نیست!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد